duminică, 25 iulie 2010

Valuri de piersici de ziua Anna




In fiecare an, pe 26 iulie la Balatonfüred (Ungaria) se organizeaza traditionalul bal Anna, cunoscut in toata lumea. Primul bal a fost organizat in anul 1825 de catre Szentgyörgyi Horváth Fülöp János in cinstea fiicei sale, Anna-Krisztina. Este un bal foarte elegant si prestigios, gazduind in fiecare an musafiri de inalta clasa.
Nici nu ma gandesc ca a-si putea ajunge acolo vreodata, dar mi-am amintit de o doamna draga noastra, cu numele Anna. Reteta o am de mult, dintr-o revista, dar tot am amanat s-o fac, credeam ca e mult de lucru, dar nu este. Eu i-as da si numele de "valsul Anna".

Pentru aluat am folosit 6 oua, 250g de unt, 250g de zahar, 350g de faina si 1 plic praf de copt.
Am intins jumatate din aluat in tava, in cealalta jumatate am amestecat 2 linguri de cacao si am pus peste aluatul alb. Am curatat 700g de caise de samburi si le-am pus pe aluat si am introdus in cuptor pentru 30 de minute.






Intre timp am fiert 1 plic praf de budinca cu gust de vanilie in 500ml de lapte si 3 linguri de zahar. Dupa ce am luat de pe foc, am amestecat cu 200g de unt si am pus sa se raceasca. Am intins pe prajitura si am pus toata tava in frigider pentru 1-2 ore.


Pe deasupra am pus glazura de ciocolata si nuca de cocos.


E ca un ritm de vals intr-un castel vechi pe langa valurile lacului Balaton.

2 comentarii: