sâmbătă, 17 aprilie 2010

Prajitura cu branza de vaca dupa Rakoczi


Rakoczi Janos, un renumit bucatar sef din Ungaria, a debutat cu aceasta prajitura la Expozitia Internationala de la Bruxelles din anul 1958. Mama mea obisnuieste sa faca acest desert in weekenduri, este una dintre preferatele noastre. Dupa cum s-au apucat ai mei de prajitura, am impresia ca si la noi o sa devina un obicei :-)))).

In blat am pus 250g faina, 1/2 plic praf de copt, putina sare, 50g zahar pudra, 120g unt si 1 ou. Am tapetat tava cu acest blat, am avut grija sa ajunga si pe laturile tavii.
Pentru crema cu branza de vaca am amestecat bine 500g branza de vaca, 150g zahar pudra, 1 plic zahar vanilinat, 1 plic praf de budinca de vanilie, coaja si zeama unei lamaie, 4 galbenusuri de oua si 500ml lapte. Am pus aceasta crema pe blat si am copt 45 de minute pe foc mediu.
Intre timp am batut 4 albusuri de oua cu 100g zahar pudra. Am pus pe prajitura si am mai copt 10 minute.

Se poate taie frumos numai dupa ce se raceste.


La noi se mananca asa, dar am citit, ca Rakoczi Janos punea gem de caise pe fiecare felie de prajitura. Si eu am incercat-o. Arata mai bine, intr-adevar, dar gustul branzei cu vanilie si lamaie ramane aceeasi :-)))).

3 comentarii:

  1. Buna ziua! Am facut reteta si am pus compozitia intr-o tava mijlocie pentru cuptor ( masura mai mica decat cea normala de cuptor). Inaltimea prajiturii nu a fost ca in poza, ceva mai mica decat jumatate cred. Deci pentru cei care vor informatii despre cum a iesit, e gustoasa dar nu foarte aspectoasa. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte buna ptajitura! Eu in locul albusului de deasupra, dupa ce este ciapta, pun capsuni proaspeti si gelatina. Iese ceva deosebit!

    RăspundețiȘtergere