miercuri, 10 martie 2010

Madeleine

Cred ca este cea mai buna prajitura de savurat langa o cafea sau un ceai. Reteta o am din cartea bucataresei Stahl Judit, cine s-a indragostit de aceasta briosa citind cartile lui Proust.


Exista tava speciala madeleine, in forma de scoici, dar neavand asa ceva eu am folosit 2 tavi a cate 6 forme de inimioare si inele.(Daca stiti de unde se poate procura tava madeleine va rog sa-mi scrieti. Multumesc :-)))).)


Am topit 100g de unt si l-am racit. Am omogenizat bine cu mixerul 100g de zahar si 2 oua, am adaugat 100g de faina, putina sare si coaja rasa a unei lamaie, si la sfarsit untul topit. Am pus totul in frigider pentru 10 minute.
Intre timp am uns tavile cu unt.
Am impartit aluatul in forme si le-am copt 15 minute la foc mediu.


Dupa ce le-am gustat am inteles-o pe Stahl Judit, sunt nemaipomenit de usoare, pufoase si frumoase :-)))).

5 comentarii:

  1. Ce imi place cum arata... Ar fi fost potrivite astazi in familie... ca toata lumea isi dorea ceva bun... O sa tin minte pe viitor. Ms

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult. ieri a trebuit sa pun una la o parte pentru soacra mea, altfel n-o gusta :-)))). la cererea tuturor am facut si astazi :-)))).

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum înţeleg perfect de ce :).

    Mulţumesc pentru reţetă!

    RăspundețiȘtergere
  4. astfel de tavi cu diferite forme se gasesc la Ikea

    RăspundețiȘtergere