luni, 15 martie 2010

"Lenesa"


Aceasta reteta o am de la vecina prietenei mele din Ungaria. Ea o are de la bunica ei, originara din Ardeal. Este o prajitura foarte usor de facut (de acolo vine si numele :-))))), cu timp de pregatire de 5 minute si de 25-30 de minute de coacere. Reteta autentica suna asa: se amesteca bine 5dl de faina, 4dl de zahar, 3dl de gem de prune, 2 oua, 1dl apa, 1 lingurita de praf de copt, 1.5 lingurita de bicarbonat de sodiu, 2dl stafide, 1dl nuca, migdale sau alune, scortisoara si cuisoare macinate. Insa pe timpuri gemul de prune la tara se facea fara zahar, fierbeau pana se evapora toata apa. Astazi adaugam zahar si nu mai fierbem atat de mult, astfel nu necesita cele 4dl de zahar, ci numai 1.5-2dl, depinde de continutul de zahar a gemului si de pofta noastra :-)))). Eu am mai pus si 1 plic zahar vanilinat.
Am tapetat tava cu hartie, am pus aluatul si l-am copt.
Intre timp am luat o tava cat prajitura si am pudrat-o cu zahar pudra (ca sa nu se lipeasca prajitura). Cand a fost gata "lenesa" am rasturnat-o pe tava.
Pe cat era fierbinte am pus glazura de ciocolata invatata tot de la doamna din Ungaria: am luat o ciocolata Heidi de 75% si miscand ciocolata pe prajitura fierbinte a inceput sa se topeasca pe ea, si astfel am invelit "lenesa" in ciocolata. Am decorat-o cu nuca de cocos.
Pot sa va spun ca nu se intareste nici dupa cateva zile, este ca si noua.
Multumesc mult pentru reteta!!!!

4 comentarii:

  1. Arata ca o prajitura a bunicii, dar nu stiu exact reteta (insa cu siguranta era fara oua reteta ei - era de post). Ar trebui sa incerc si eu ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. daca afli reteta bunicii tale fara oua, sa te gandesti si la mine :-)))).

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place lenesa ta, cred ca e si foarte buna, dar cat este dl de faina, de zahar,... ala e pt lichide stiam eu? Abia astept sa imi raspunzi, as vrea sa o incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. asa este, Maria, are un gust deosebit. eu am folosit un pahar de masurat lichide in ml. cestile de ceai sunt de aproximativ 2 dl.

    RăspundețiȘtergere