luni, 14 decembrie 2009

Figurine de turta dulce

Turta dulce este o adevarata delicatesa in timpul iernii, inainte de Craciun. Este una dintre prajiturile traditionale de sarbatori, creand in casa o atmosfera si un miros de scortisoara, ghimbir, cuisoare de nedescris :-)))).


Aproape in fiecare an am incercat noi retete de turta dulce, ca s-o gasesc pe cea adevarata. Mie imi plac acelea care se inmoaie dupa cateva zile. Pana acum n-am fost multumita de nici una.
Mama mea obisnuieste sa faca niste turte dulci nemaipomenite, eu am incercat reteta ei, dar mie mi-au iesit tari. E ceva cu mine :-)))).
Aceasta retetea am primit-o de la prietena mea. Deja am mancat jumatate din figurine, si urmeaza s-o mancam si pe cealalta. Deja ne-am hotarat sa mai facem inainte de Craciun. Cred ca asta spune multe :-)))).

Eszterke m-a ajutat atat la amestecarea compozitiei cat si la decupare si decorare.

Cu mixerul am omogenizat bine 4 oua, 50g de margarina, 4 linguri de miere si cuisoare, scortisoara, ghimbir si anason stelat macinat. Intr-o cratita am pus 760g de faina, 340g zahar pudra, 2 lingurite mici de bicarbonat de sodiu si amestecul de miere.
Am obtinut un aluat tare, pe care am lasat sa se "odihneasca" pentru jumatate de ora.


Am intins aluatul intr-o foaie de circa 3mm.
Am decupat cu Eszterke diferite figurine: stelute, brazi, stele cazatoare, ursulet, catelus, girafa, omulet, elefant si altele, si le-am pus intr-o tava in care am pus prealabil hartie de copt. Le-am copt aproximativ 10 minute.




Dupa ce s-au racit le-am decorat cu glazura de zahar (am frecat bine 1 albus de oua cu 120g de zahar pudra) si bomboane m&m.
Aceste figurine se pot servi pentru musafiri, se pot pune pe masa de Craciun, se pot atarna in bradul de Craciun ca si ornament, sau se pot manca pur si simplu, cum am facut si noi :-)))).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu