joi, 6 august 2009

Tort minge de baschet

Impreuna cu cumnata mea am realizat un tort de minge baschet pentru baietelul ei de 4 ani. Sambata a fost ziua lui de nastere. Baietelul a fost surprins de acest tort, i-a placut mult.


N-a fost usor de realizat, n-am avut forma de minge, am facut piscoturi si din ele am taiat forme rotunde de diferite dimensiuni si le-am asezat una peste cealalta. Intre blaturi am pus crema de iaurt. Ni s-a parut usor de realizat, dar n-a fost asa. Era foarte cald vineri, abia au stat straturile unul peste celalalt, crema se inmuia foarte repede. Ne-am linistit numai dupa ce am invelit tortul in budinca si am vazut ca sta :-)))). Dar rezultatul a fost peste asteptarile noastre, si asta conteaza. Iata ingredientele:
-pentru piscoturi am folosit 15 oua, 15 linguri de apa, 30 de linguri de zahar si de faina;
-pentru crema am pus la fiert (dar numai pana la fierbere) 400ml iaurt Danone, 12 linguri de zahar, 37.5 g de gelatina alimentara si 2 linguri de cacao. Dupa ce am luat jos de pe foc si s-a racit am adaugat frisca batuta (3 plicuri de praf de frisca), am amestecat bine si am pus in frigider sa se intareasca bine.
-tot tortul am invelit cu budinca, am fiert un plic de praf de budinca cu gust de vanilie in 500ml de Tedi, asa am obtinut aceasta culoare portocalie.
-pentru liniile mingii am folosit ciocolata Heidi de 75% cacao.
Cand i-am vazut copii bucurandu-se de tort mi-am dat seama ca intr-adevar merita efortul depus :-)))).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu