luni, 3 august 2009

Saratele cu untura si cornulete sarate

Daca tot am scris in ultima vreme retete cu drojdie, am decis sa continui cu ele :-)))). Am invatat sa fac saratelele cu untura de la mama. In zilele noastre untura nu este considerata sanatoasa, dar eu cred ca in cantitate normala este necesara organismului pentru absorbtia calciului. Cate putin din toate nu strica.


Iata reteta:
- se pune drojdia sa creasca (50g de drojdie, putina sare, zahar si faina in 100ml lapte caldut);
- in aluat se pun 750g de faina, drojdia, 2 oua, 100ml de lapte, 1 lingurita de sare si aproximativ 250g de untura.
Daca este necesar se mai adauga lapte caldut. Se lasa 1/2 ora sa creasca. Se intinde aluatul (aproximativ 5mm, se taie saratelele de diferite forme (mie imi plac cele rotunde) si inainte de coacere se ung cu ou batut.

Saptamana trecuta am facut si cornulete sarate de ziua de nastere a fetitei mele, Viola. Aceasta reteta am invatat-o de la matusa mea. Ea le face mici si toate au aceeasi marime. Mie nu-mi ies chiar la fel, dar gustul lor ne place mult. Am pus 50g drojdie sa creasca ca si la reteta anterioara. Pentru aluat am amestecat 500g de faina, galbenusul a 2 oua, 250g de margarina Rama, 2 lingurite de sare, drojdia si 1 cutie de smantana.
Din aluat am format mici mingi si i-am intins avand grija sa pastreze forma rotunda. Fiecare parte am impartit in 8 parti si am format cornuletele:


I-am pus in tava, i-am uns cu ou batut si i-am copt.



Aceste prajituri ii plac nu numai copiilor dar si noua. Merg foarte bine chiar langa o bere rece :-)))).

Un comentariu: