vineri, 24 iulie 2009

Reteta de cozonac de la bunica

Toate vacantele mi-am petrecut la tara, la bunici. Bunica ne facea de multe ori cozonac. Fratelui meu si verisoarei mele ii placea cozonacul simplu, mie cel cu nuca si stafide.


Pana azi fac cozonac dupa reteta ei si imi iese de fiecare data:
- in 100ml de lapte caldut pun 25g de drojdie sa se dizolve, un pic de sare si de zahar, si deasupra chiar un pic de faina, si pun intr-un loc calduros sa creasca;
- intre timp intr-un castron incalzesc 100g de unt, 200ml de lapte si 4 linguri de zahar;
- intr-un vas mai mare pun 500g de faina, coaja unei lamaie, 2 oua si adaug drojdia si laptele cu ingrediente.
Amestec pana aluatul vine jos de pe lingura de lemn si pun intr-un loc calduros pentru 1 ora. Aluatul trebuie sa creasca.
Dupa aceasta formez cele 2 cozonaci (2 simple sau cu nuca, dar se poate si unul simplu, unul cu nuca). Pentru cozonacul cu nuca amestec nuca cu zaharul (aprox. 500g de nuca si 200g de zahar) si torn peste acesta chiar un pic de lapte fierbinte, sa iasa un pic cremos. Peste aluat pun nuca si la sfarsit stafidele.
Ung tava cu unt, pun cozonacul si ca sa fie lucios ung cu ou batut. Se coace aproximativ 40 de minute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu