marți, 7 iulie 2009

Afine

Am cules afine din padure. Frunzele si cateva boabe le-am pus la uscat pentru ceai, din boabe am facut gem si suc. Evident ca am mai cumparat afine (le-am mancat pe cele culese de noi :-))))). Pentru dulceata am amestecat 5l de afine cu 3 kg de zahar pana cand s-a topit zaharul, aproximativ 1-2 zile. Am pus in borcane, si peste ele salicil. Din zeama am pus si intr-o sticla (pe timpul iernii ne invioreste un suc de afine).
Afinele sunt foarte sanatoase, incerc sa le folosesc in cat mai multe mancaruri, prajituri, mai ales pentru copii. Vara obisnuiesc sa fac clatite de toate felurile. Fetitei mele Eszterke ii place simplu, sotului meu cu dulceata de afine, eu ador cu branza de vaca.


Pentru clatite folosesc urmatoarea reteta: 9-10 linguri de faina, 1 ou, 2 linguri de zahar, 1 plic zahar vanilinat, putina sare, 1/2 pahar de lapte si apa de la izvor, cat sa iasa clatite de grosimea dorita.
Si in muffini se pot pune afine, sunt gustoase, asa le mananca si fetita mea :-)))).


Dimineata obisnuim sa mancam musli natural (fulgi de ovaz si de porumb) cu iaurt. Vara il imbogatesc cu fructe proaspete si miere, iarna cu dulceata si e super bun.
Afinele le folosesc si in supa de fructe: fierb orez si dupa ce se raceste amestec orezul cu iaurt, zeama de fructe (portocala, fructe de padure, visine), zahar si zahar vanilinat. Folosesc iaurt simplu, probiotic, e mai sanatos pentru copii. E o supa placuta, ideala pe timpul verii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu